De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XD8142/12 Tas op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Leon 27-06-2024

Uitstekende stofzuiger voor een mooie prijs

Geschreven voor: Philips XD8142/12 Tas

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen.

De Philips stofzuiger doet wat hij moet doen en dat is krachtig zuigen! Daarbij is hij ook nog gebruiksvriendelijk en degelijk en bezit een geavanceerd filtersysteem en biedt echt alles wat je dus nodig hebt voor een grondige en efficiënte schoonmaak. De duurzame bouwkwaliteit en het moderne design maken het een waardevolle toevoeging aan elk huishouden.

Hij is energiezuinig door het A+ label en dat is toch mooi meegenomen in een tijd waar we zuinig moeten omgaan met energie. Misschien is de prijs iets aan de hoge kant maar de uitstekende kenmerken en het energiezuinige A+ label maken het de prijs best wel waard!

Het TriActive mondstuk met LED functionaliteit blijkt toch best wel handig te zijn bij een donkere vloer en hoekjes. Je ziet dan echt wat je doet en dat is uiteindelijk toch de bedoeling.

Een klein bezwaar vind ik het gewicht als je de stofzuiger meeneemt een trap op. De degelijkheid is echter ook wat waard en dat is deze stofzuiger zeker.

Absoluut fijn is de lange kabel van 12 meter waardoor je tijdens het stofzuigen niet vaak van stopcontact hoeft te wisselen.

Kortom een uitstekende stofzuiger met uitstekende zuigkracht!

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig door A+ label
  • Veel accessoires

Minpunten

• Het gewicht

Haajee1974 27-06-2024

Krachtige stevige stofzuiger met zak

Geschreven voor: Philips XD8142/12 Tas

Deze Philips XD8142/12 stofzuiger met zak, heb ik enkele weken mogen testen. Bij het uitpakken zie je gelijk dat zowel de stofzuiger als de meegeleverde hulpstukken van een stevige kwaliteit is, zoals je ook verwacht bij een stofzuiger in deze prijsklasse. Met een aantal onderdelen springt deze stofzuiger echt uit, zoals een LED verlichting op het mondstuk, een extra lang snoer en misschien wel het belangrijkst een enorme krachtpatser van 900 watt. De zuigkracht kun je door middel van een knop zelf regelen, waarbij hij op halve sterkte eigenlijk al voldoende zuigkracht heeft.
De stofzuigerzak is makkelijke te plaatsen en te verwijderen. Aan het handvat wat aan de slang zit, zit ook een geïntegreerde kleiner mondstuk om kieren of andere onhandige plaatsen kunt zuigen.
Klein nadeel is dat je een tapijt met de haren mee moet zuigen, maar hij zuigt het tapijt wel echt schoon.

Pluspunten

• Extra lang snoer
  • LED verlichting op zuigmond

Minpunten

• Vloerkleed één richting zuigen

Doolie 27-06-2024

Een aanrader

Geschreven voor: Philips XD8142/12 Tas

Ik heb deze stofzuiger mogen testen. En dat was een prettige ervaring.
Hij is zeer licht wat erg fijn is om hem bijvoorbeeld mee de trap op te nemen. Doordat er een lang snoer aanzit kan ik mijn verdieping doen zonder dat ik de stekker moest verplaatsen. (Hangt natuurlijk wel van de grote van je verdieping af) De verlichting is confronterend, want wat is er een hoop vuil wat je met je blote oog niet waarneemt. Maar ik zou niet meer zonder willen. Doordat de verlichting goed op de vloer schijnt zie je alles goed liggen, ook in de donkere hoeken en onder je bed bijvoorbeeld. Het geïntegreerde borstel mondstuk vind ik zeer fijn, ik neem nu bijvoorbeeld ook even snel mijn plinten of vensterbanken mee, omdat ik niet eerst weer een mondstuk hoef te halen (want ja waar had ik hem ook alweer gelaten) Ook dierenharen zijn geen probleem. En dat is fijn met een langharige hond.

Pluspunten

• Verlichting op mondstuk
  • licht
  • mondstukken
  • wendbaar
  • lang snoer

Minpunten

• nog niet gevonden